Reklamationsinformation

 

Vid skada

  1. Anmärkning om skada är viktig och ett krav för att skadan ska kunna regleras och eventuellt ersättning ska kunna erhållas. Kontrollera därför alltid godset tillsammans med chauffören vid mottagandet. Stäm av mot fraktsedel att det är rätt antal kolli samt om det finns eventuellt synliga skador på emballage/gods.
     
  2. Vid upptäckt av skador på emballage/gods notera skadan på fraktsedel eller genom en elektronisk notering/avvikelse i chaufförens App (Mottagaren kan begära ett elektroniskt kvitto via mejl). En skada skall alltid signeras av både godsmottagare och chaufför när noteringen görs på fraktsedeln. För mer detaljerad information hänvisas till våra Transportvillkor och Alltrans 2007 §30.
     
  3. Spara och fotografera skadat gods och emballage. Godset får inte returneras, kasseras eller repareras innan klartecken från ansvarig reklamationshandläggare på Närkefrakt.

Vid saknat gods

  1. Om gods saknas vid leverans är det viktigt att säkerställa att anmärkning finns på fraktsedel alternativt notering/avvikelseregistrerad vid elektronisk kvittens (ska synas vid kvitteringstillfället).
     
  2. För hjälp med sökning av gods kontakta Närkefrakt på mejl distribution@narkefrakt.se eller telefon 019-20 63 97. Har godset inte levererats inom 5 dagar ska du anmäla förlusten via reklamationsformuläret.
     
  3. Ersättning för saknat gods utgår först efter 30 dagar (utrikes 60 dagar). För gällande villkor hänvisas till Alltrans 2007 § 11.2.

Anmälan av reklamation

Anmälan ska ske så snart som möjligt dock senast inom 7 dagar efter leveransdatumet och alltid via Närkefrakts formulär. Klicka på länken för att komma vidare.

Vi begär alltid följande dokument:

  • Kopia på handelsfaktura som anger värdet på godset vid transporten
  • Bilder på både emballage och det skadade godset
  • Fraktsedelskopia

Undrar du över något?

Tveka inte att höra av dig

Vi finns här för att svara på dina frågor.
Vår växel är öppen måndag till fredag mellan 6.30 – 16.30. Du är också välkommen att höra av dig till någon av våra medarbetare direkt.

Psykisk ohälsa ökar bland unga. Många lider i tystnad och att våga prata om sitt mående är en del av lösningen. Precis av denna anledning är vi med och stöttar projektet Skitbra. Ett projekt som går ut på att öppna upp dörren för samtal om psykisk hälsa.

 

Flera lokala sportklubbar har tillsammans med Örebrokompaniet initierat projektet som går ut på att ge ungdomar verktyg för att stärka sin mentala hälsa. De belyser vikten av att arbeta proaktivt med sitt mående och söka hjälp innan det går för långt.

Visste du att vi befinner oss i ett paradigmskifte inom logistikbranschen? Utvecklingen av ny teknik och nya bränslen gör att vi står inför både möjligheter och utmaningar i vårt hållbarhetsarbete.

 

Den 8 mars höll vår VD Fredrik Öjdemark i ett webinar där han berörde precis detta. Fredrik berättade bland annat om omställningen till fossilfria transportmedel, hur vi jobbar med hållbarhetsfrågan – och det stora arbetet som ligger framför oss. 

 

När: Lördag 20 april, kl. 11–13
Var: Pilängsgatan 15