Reklamationsinformation

 

Vid skada

  1. Anmärkning om skada är viktig och ett krav för att skadan ska kunna regleras och eventuellt ersättning ska kunna erhållas. Kontrollera därför alltid godset tillsammans med chauffören vid mottagandet. Stäm av mot fraktsedel att det är rätt antal kolli samt om det finns eventuellt synliga skador på emballage/gods.
     
  2. Vid upptäckt av skador på emballage/gods notera skadan på fraktsedel eller genom en elektronisk notering/avvikelse i chaufförens App (Mottagaren kan begära ett elektroniskt kvitto via mejl). En skada skall alltid signeras av både godsmottagare och chaufför när noteringen görs på fraktsedeln. För mer detaljerad information hänvisas till våra Transportvillkor och Alltrans 2007 §30.
     
  3. Spara och fotografera skadat gods och emballage. Godset får inte returneras, kasseras eller repareras innan klartecken från ansvarig reklamationshandläggare på Närkefrakt.

Vid saknat gods

  1. Om gods saknas vid leverans är det viktigt att säkerställa att anmärkning finns på fraktsedel alternativt notering/avvikelseregistrerad vid elektronisk kvittens (ska synas vid kvitteringstillfället).
     
  2. För hjälp med sökning av gods kontakta Närkefrakt på mejl distribution@narkefrakt.se eller telefon 019-20 63 97. Har godset inte levererats inom 5 dagar ska du anmäla förlusten via reklamationsformuläret.
     
  3. Ersättning för saknat gods utgår först efter 30 dagar (utrikes 60 dagar). För gällande villkor hänvisas till Alltrans 2007 § 11.2.

Anmälan av reklamation

Anmälan ska ske så snart som möjligt dock senast inom 7 dagar efter leveransdatumet och alltid via Närkefrakts formulär. Klicka på länken för att komma vidare.

Vi begär alltid följande dokument:

  • Kopia på handelsfaktura som anger värdet på godset vid transporten
  • Bilder på både emballage och det skadade godset
  • Fraktsedelskopia

Undrar du över något?

Tveka inte att höra av dig

Vi finns här för att svara på dina frågor.
Vår växel är öppen måndag till fredag mellan 6.30 – 16.30. Du är också välkommen att höra av dig till någon av våra medarbetare direkt.

Närkefrakt ingår samarbete genom ett samägt bolag, Motus Logistikutveckling AB, med två andra branschledande bolag — Märsta Förenade Åkeriföretag och Alwex Transport. Förutom att förvalta sin befintliga portfölj av digitala produkter, kommer Motus att investera i att utveckla ett banbrytande affärssystem för transportföretag (TMS), särskilt utformat för att möta de specifika behoven hos lastbilscentraler.

Vår terminal är nu 6 600 kvadratmeter större. En satsning som innebär nya lagringsmöjligheter och att vi kan ta oss an fler spännande uppdrag. I samband med detta passar vi också på och bygger en laddstation för våra ellastbilar. Flera steg i rätt riktning!

Närkefrakt vill vara tillgängliga för att kunna hantera alla typer av uppdrag, därför tillägnas 600 kvadratmeter av utbyggnationen till kyl- och fryslager – något vi tidigare inte haft under samma tak. 

Glada nyheter! Närkefrakt erbjuder numera fullständig distributionsservice i Skaraborg. Vi har länge haft etablerade linjelagda transporter till och från området – och detta är ett stort steg mot ännu smidigare och effektiv hantering av varor. 

Med vår fullständiga distributionsservice kan vi nu erbjuda en ännu mer komplett logistiklösning för dig som kund. Oavsett om det handlar om tempererat gods eller torrgods, kan du lita på oss för säker och pålitlig hantering.