Aktuellt

Vi vill informera er om en större förändring som kommer att ske hos Närkefrakt under 2026 – vi kommer att byta vårt transportledningssystem (Transport Management System, TMS).
Samråd avseende ansökan om tillstånd för utökad återvinningsanläggning Närkefrakt ekonomisk förening planerar att ansöka om tillstånd enligt miljöbalken för utökad avfallshantering på fastigheten Dyringe 2:1 i Örebro (i närheten av Berglunda industriområde).
Vår terminal är nu 6 600 kvadratmeter större. En satsning som innebär nya lagringsmöjligheter och att vi kan ta oss an fler spännande uppdrag. I samband med detta passar vi också på och bygger en laddstation för våra ellastbilar. Flera steg i rätt riktning!

Team Närkefrakt

Tillsammans med våra anslutna åkerier, över 80 delägarföretag, våra medarbetare, samarbetspartners, styrelse och ledning skapar vi Team Närkefrakt. Det är den enorma samarbetsviljan i vår ekonomiska förening som hittar lösningar på alla logistikutmaningar. Vi kallar den Närkefraktsandan. Här berättar några av våra medarbetare, delägare och transportörer om just den.